Malowanie na szkle

DECOUPAGE (CZYT. DEKUPAŻ)

Decoupage to technika zdobienia różnych przedmiotów metodą serwetkową.

W połączeniu z farbami akrylowymi i specjalnymi lakierami powstają w naszych rękach oryginalne dekoracje przypominające stare, zmienione upływem czasu malarstwo ręczne.

Do udziału w zajęciach zapraszamy w szczególności młodzież i dzieci od lat 8.

JUŻ NA CIEBIE CZEKAMY!!!

Decoupage 2

Decoupage 1

Decoupage 3

Decoupage 4

 Decoupage 5

MALOWANIE NA SZKLE

Malowanie na szkle to bardzo atrakcyjna forma zajęć dla młodszych dzieci.

Oprócz tradycyjnego malowania na szkle farbami kryjącymi oraz malowania na folii ogrodowej, na zajęciach wykonujemy również barwne kompozycje witrażowe na płytach plexi.

Ozdabiamy też szklane naczynia i inne przedmioty, nadając im cechy prawdziwie dekoracyjne. Zyskują one w ten sposób swój niepowtarzalny, unikatowy charakter.

DO ZOBACZENIA WKRÓTCE!

TWÓRCZE ZABAWY PLASTYCZNE

Zajęcia te skierowane są przede wszystkim do najmłodszych dzieci od 5-ego roku życia.

Ich celem jest użycie zabaw plastycznych dla poszerzania umiejętności dzieci takich jak: praca w grupie, współpraca z rówieśnikami.

1 - 600 x 4502 - 600 x 450

W trakcie zajęć główny nacisk kładziony jest na:

– dobrą atmosferę,

– otwarcie się dziecka,

– wyrobienie u dziecka postawy twórczej i odwagi.

3 - 450 x 600

By uczestniczyć w tych zajęciach dziecko NIE MUSI być wybitnie uzdolnione, ani też NIE MUSI posiadać szerokich doświadczeń związanych z plastyką i twórczością.

4 - 600 x 450

SERDECZNIE ZAPRASZAMY wszystkie dzieci – także te nieśmiałe i zamknięte w sobie! Na zajęciach są wykorzystywane elementy arteterapii czyli terapii sztuką.

 

Przykładowy scenariusz zajęć dla najmłodszych dzieci – Twórcze zabawy plastyczne

Autor: Ewa Lewandowska

Temat zajęć: „Brykające koniki”

Cele główne:

– budowanie poprzez zabawę atmosfery wzajemnego zaufania;

– otwarcie się na kontakty z rówieśnikami;

– uaktywnienie w procesie twórczym.

W zajęciach wykorzystywane są metody arteterapeutyczne: wizualizacja i relaksacja.

I część – „W naszym gronie”

1. Przywitanie

Wszyscy siadają w kręgu. Prowadzący zajęcia nauczyciel wita wszystkie dzieci serdecznym uściskiem dłoni ze słowami: „Witam Cię Krysiu, witam Cię… itd. Zachęca wszystkich do przywitania się w podobny sposób. Powitanie wzbogacamy miłym uśmiechem i spojrzeniem sobie w oczy.

Prowadzący zajęcia pyta: „Jak minął Wam dzisiejszy dzień? Czy był udany? Wesoły? Smutny? Czy czujecie się zmęczeni? Wypoczęci? Czy wydarzyło się coś miłego?”

Koniki 1 - 600 x 450

Koniki 2 - 600 x 800

2. Relaksacja i wizualizacja

Usiądźcie teraz wygodnie, zamknijcie oczy. Wyobraźcie sobie, że jesteśmy na łące – tuż przy lesie. Słyszymy śpiewy ptaków (prowadzący włącza płytę z odgłosami lasu). Łąka jest piękna, pełno na niej kolorowych kwiatów i złocistych traw. Jest bardzo spokojnie, świeci słoneczko, a w dali widać pasące się na łące przyjazne koniki. Jest ich dużo. Są różne: białe, błękitne, różowe… Skubią sobie spokojnie trawę. Czujemy się dobrze z konikami, są dla nas miłe. Ale muszą już iść. Oddalają się i mówimy im: „Do zobaczenia!”

Koniki poszły…

Otwieramy oczy i znów jesteśmy w pracowni. Jak Wam się podobało na tej łące? Gdybyście znaleźli się tam naprawdę – co chcielibyście robić?” (pojawiają się odpowiedzi: „biegać, brykać, skakać, jeździć na koniku, zrywać kwiaty…)

II część – „Koniki i my”

1. „Będziemy mieli własnego konika” – wykonanie konia na patyku

Potrzebne materiały: duża skarpeta, gazety, guziki, koraliki, włóczki, frędzle, kartoniki, folie samoprzylepne, szpilki, druciki, klej typu wikol, klej na gorąco (klejenie wykonuje osoba dorosła).

Realizacja zadania:

Dużego rozmiaru skarpetę dokładnie wypełniamy zmiętymi gazetami. Mamy końską głowę. Żeby nas konik zobaczył, musimy zrobić mu oczy. Mamy oczy – konik nas widzi. Żeby nas słyszał, doczepiamy mu uszy. Mamy uszy – konik nas słyszy. Żeby konik mógł mówić, robimy mu usta. Robimy tez nozdrza, by nas czuł i mógł wąchać. Doczepiamy konikowi grzywę, by mógł się sobie i innym podobać. A teraz dokładamy tułów (kij) i konik gotowy!”

2. Wspólna zabawa – „Brykanie”

Mamy gotowe koniki. Teraz musimy się z nimi zapoznać. Porozmawiajmy z nimi, nadajmy im imiona (każde dziecko rozmawia po cichu ze swoim konikiem). Teraz, gdy już się trochę znamy, zapytajmy je czy lubią brykać i czy możemy zostać ich jeźdźcami? Koniki się zgodziły i dzieci mogą zostać ich jeźdźcami.”

Dzieci z konikami idą na podwórze przy PMDK i tam sobie brykają.

Wracamy ze swoimi konikami do sali. Teraz koniki i jeźdźcy muszą odpocząć. Siadamy na krzesłach. Zapytajmy teraz swojego konika, czy chce poznać inne koniki?” Koniki chcą się zapoznać. Koniki podchodzą do innych koników, przedstawiają się sobie (dzieci mówią za koniki) i opowiadają innym o sobie np.
o tym co lubią, a czego nie lubią robić, w co chciałyby się bawić.

Po rozmowach koników dzieci, na prośbę prowadzącego, odkładają koniki
w wyznaczone miejsce. Dzieci wspólnie porządkują salę, a koniki odpoczywają.

III część – Zakończenie

Na zakończenie, w posprzątanej sali, chętne koniki i chętne dzieci bawią się
w dowolny sposób np. konik z konikiem, jeździec z konikiem, jeździec z jeźdźcem.

OSIĄGNIĘCIA UCZESTNIKÓW ZAJĘĆ PMDK

W KONKURSACH PLASTYCZNYCH W ROKU 2013/2014

(opiekun: Ewa Lewandowska)

Miniony okres okazał się bardzo owocny dla wielu uczestników zajęć plastycznych.

Największymi sukcesami, potwierdzającymi zaangażowanie dzieci i młodzieży, a także fakt doceniania ich wkładu pracy oraz ciągłego poszerzania zdobywanych umiejętności i wiedzy są:

Nagroda Specjalna dla Kingi Malinowskiej

oraz

Wyróżnienie dla Julii Tchórzewskiej

w Powiatowym Konkursie Plastycznym pt. „Smok tańczący” (organizator: Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna w Będzinie)

I miejsce dla Marii Zalewskiej

oraz

Wyróżnienie dla Karoliny Słup

Wyróżnienie dla Glorii Piecyk

w Powiatowym Konkursie Plastycznym (o charakterze międzynarodowym) pt. „Moja ziemia czysty świat” (organizator: Miejska i Powiatowa Biblioteka Publiczna w Będzinie)

I miejsce dla Nadii Pacek

II miejsce dla Aleksandry Cyganek

w Powiatowym Konkursie Plastycznym pt. „Rodzina obywatelska, wspólnota, samorząd” (organizator: Starostwo Powiatowe w Będzinie)

Zakwalifikowanie prac do drugiego etapu Konkursu Plastycznego pt. „Spotkania z Martwa Naturą”

oraz zajęcie II miejsca w drugim etapie – Maria Gaim

Wyróżnienie w drugim etapie – Daria Adamczyk

(organizator: Zespół Szkół Plastycznych w Dąbrowie Górniczej)

III miejsce dla Sandry Dubiel

w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym pt. „Para buch…” (organizator: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Sędziszowie)

III miejsce dla Marceliny Kubackiej

w Wojewódzkim Konkursie Plastycznym pt. „Moja ulubiona pora roku” (organizator: Młodzieżowy Dom Kultury w Bytomiu)

Wyróżnienie dla Angeliki Galewskiej

w Międzynarodowym Konkursie Plastycznym pt. „Przyroda w kolorach 2014” (organizator: Młodzieżowy Dom Kultury w Krakowie)

Na konkurs napłynęło ponad 3000 prac z krajów europejskich oraz z innych kontynentów.

Do wystawy około 300 najlepszych prac, zakwalifikowano kompozycje dwóch naszych podopiecznych: Julii Tchórzowskiej i Marceliny Kubackej

Wyróżnienie dla Oliwii Marczewskiej

w Konkursie plastycznym pt. „Trzy świnki” (organizator: Teatr Dzieci Zagłębia w Będzinie)

Laureatom serdecznie GRATULUJEMY, a uczestniczącym w konkursach DZIĘKUJEMY życząc wszystkim sukcesów w przyszłości!

Post Author: admin