III dzień Akcji lato!

28.06.2023r. wybraliśmy się na wycieczkę do Zamku Orlich Gniazd w Podzamczu.
Jura Krakowsko- Częstochowska przywitała nas bajkowymi pejzażami, wprawiając w nastrój
radości i wakacyjnej beztroski. Pani przewodnik przeniosła nas w czasy przodków,legend i duchów.
Zamek ten, wzniesiony został za czasów Kazimierza Wielkiego na najwyższym wzniesieniu Jury
i jest najbardziej znanym obiektem zamkowym na Śląsku i jednym z najpopularniejszych zamków
na szlaku Orlich Gniazd. Majestatycznym ruinom malowniczości dodają fantazyjne formy skalne.
Jak głosi legenda, podobno w księżycowe noce na murach zamku pojawia się ogromny czarny pies,
ciągnący za sobą wielki łańcuch. Jak twierdzą wtajemniczeni, jest to dusza okrutnego, bogatego
kasztelana krakowskiego Stanisława Warszyckiego, jednego z panów Zamku Ogrodzieniec.
Zachowane fragmenty budowli dały nam wyobrażenie o jej potędze w czasach świetności.
Zobaczyliśmy potężną Wieżę Bramną, Wieże Skazańców, spacerowaliśmy po komnatach
i sekretnych przejściach, zwiedzaliśmy sypialnie i gabinet budowniczego twierdzy Bonera.
Wspinaliśmy się także na Zamek Wysoki i Basztę Kredencką, skąd rozciągał się wspaniały widok
na okolicę. Zaglądaliśmy także do zamkowej studni i schodziliśmy także do ciemnych kazamatów
Kurzej Stopki. Podróż zakończyliśmy na dziedzińcu zamku by następnie odpocząć przy ognisku,
w podziwie emanującej potęgą i tajemniczością warowni.